Need for Speed [2014]

Tobey Marshall (Aaron Paul) a legjobb autós messze a vidéken. A bonyodalom onnan indul, hogy börtönbe kerül, miután egy barátja meghal egy balesetben, a gyanú pedig rá terelődik. A valódi felelős azonban Dino Brewster (Dominic Cooper), aki azon kívül, hogy első ránézésre is egy egy seggarc, még hősünk volt nőjét is lenyúlta anno. Eltelik két év, Tobey kiszabadul, majd egy futamra indul, hogy elégtételt vegyen Dinón.

Szerettem én a Need for Speed-el játszani, nyomtam ezerrel az előre mutató nyilacskát, hogy majd belezsibbadt az ujjbegyem, de a francba, sehogy sem bírtam elképzelni, hogy manapság, amikor a Halálos Iramban-filmek talicska számra szedik be a dollármilliókat, egy ilyen kaliberű film még mi a fenét képes felmutatni? A válasz: nem sokat.

A történet röviden tömören egy nulla. Sablonhegyek minden oldalról, röhejes párbeszédek öt percenként, könnyen kiszámítható cselekmény, olcsó fordulatok. Minden, ami egy kifejezetten rossz filmhez elengedhetetlen kellék. És bevallom, nem is tetszett a film. Egészen pontosan untam minden egyes percét, amikor faék egyszerűségű karaktereink nem huppantak bele az agyon tuningolt, fülsüketítően hangos járgányaikba, és tapostak bele a gázpedálba. Mert akkor mondhatni, beindult a gépezet.


És most nagyon fontos dolog jön: jó eséllyel csak azok fogják élvezni ezen jeleneteket, akik játszottak az NFS-el. Sikerült a hű maradni a játékhoz, a helyszínek, a versenypályák; szinte láttam magam előtt a játékot. Ezért tényleg ját a piros pont. Ezért, és nem másért. Mert hiába sikerül a rajongók minden igényét kielégíteni ezen a téren, még mindig ott van az a szomorú tény, hogy történetileg egy irtózatosan buta és lejárt szavatosságú filmmel van dolgunk, amely nem mellesleg indokolatlanul hosszú.

És bár hiába bírom én Aarom Paul-t, nem tudtam nem levonni a szomorú következtetést, hogy ezt a szerepet közel sem neki találták ki. Még szerencse, hogy Dominic Cooper, mint aktuális főgenya még rendben is volt, tudtad utálni, ahogy illik, és ez nem utolsó szempont.

Ha nem lennénk tele Fast and Furious-filmekkel még egy igazi gyöngyszem is lehetne, hiszen valljuk be, ott sem egy nagy aduász a történet, de vannak jól megszokott karakterek, szórakoztató fizikai képtelenségek, na meg jó dumák. Itt minden hiányzik: a Need for Speed-ből hiányzik az a plusz, ami akár csak egy közepes filmmé is emelné, így viszont eltűnik a saját szürkeségében.

4/10


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Found Footage filmek

Közelebb / Closer [2004]

A ház hideg szíve / The Haunting [1963]

Exists [2014]